صندوق فروشگاهی، ابزاری مهم برای هایپرمارکت

لیست مطالب این مقاله :

صندوق فروشگاهی سیستمی است که توانسته به فرآیند فروش در هایپر مارکت ها نظم ببخشد و از ایجاد صف های طولانی جلوگیری کند، امروزه تاسیس هایپر مارکت های بزرگ به دلیل افزایش استقبال مردم رشد پیدا کرده است به همین دلیل دیگر نمی‌توان به شکل سنتی فروش محصولات را انجام داد.

در این شرایط ساخت یک فروشگاه مدرن می‌تواند عاملی برای افزایش رضایت مشتریان و موفقیت در کسب و کار بشود، صندوق فروشگاهی از دستگاه هایی است که می‌تواند شما را به تاسیس فروشگاهی مدرن که در آن اغلب فعالیت ها در کمترین زمان انجام می‌شود نزدیک کند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از مهم ترین ابزار جهت تاسیس هایپر مارکت بروز آشنا کنیم.

 

صندوق فروشگاهی باعث افزایش رضایت مشتریان و موفقیت در کسب و کار می‌شود

در شرایط رقابتی که اکنون وجود دارد، استفاده از تکنولوژی های روز می‌تواند کمک زیادی به شما بکند مزیت های بیشتری در مقایسه با رقبا کسب کرده و به این شکل هم مراجعه کننده بیشتری داشته باشید، احتمالا شما هم تجربه انتظار های چندین دقیقه ای در هایپر مارکت ها برای محاسبه قیمت سفارش های خود را داشته اید، این مشکل در فروشگاه های بزرگ که تعداد مراجعه کننده و تنوع محصول بیشتری دارد، با شدت بالاتری مشاهده می‌شود.

به جرئت می‌توان گفت که در چنین مراکزی امکان فروش محصولات به روش سنتی وجود ندارد و از این رو نیاز است تا صاحبان چنین مراکزی به استفاده از سیستم های بروز روی بیاورند، صندوق فروشگاهی یکی از مهم ترین ابزار ها برای حرکت به سمت ساخت فروشگاه مدرن و افزایش رضایت مشتری می‌باشد. این صندوق با دقت بسیار بالاتر و سرعت بیشتر فعالیت می‌کند، پس وجود آن کمک زیادی به مدیریت درخواست های فروش می‌کند.

البته که تنها نقش صندوق فروشگاهی، جلوگیری از ایجاد صف های طولانی برای خرید کالا نیست و مزیت های این سیستم می تواند برای هر دو طرف یعنی هم مشتری و هم صاحب فروشگاه باشد. اگر صاحب فروشگاه بزرگ در زمینه مواد غذایی هستید، به سیستمی نیاز پیدا خواهید کرد که بتواند نیاز های شما را پیش بینی کند. مطمئنا میزان فروش تمامی محصولات در فروشگاه یکسان نیست و گاها در مورد برخی کالا های پر مصرف، فرصت زیادی برای انبار آن ها وجود نخواهد داشت.

پس به سیستمی نیاز است که بتواند میزان فروش دقیق روزانه شما و در نهایت موجودی آن ها را برای مشخص کند تا در آینده بهتر بتوانید در مورد تامین آن ها تصمیم بگیرید. این موضوع کمک می کند تا دیگر مشتری های خود را به دلیل عدم موجودی کالا مورد نیازشان از دست ندهید. موارد بررسی شده تنها گوشه ای از مزیت های این سیستم است اما به خوبی نشان می دهد که استفاده از صندوق فروشگاهی می تواند برای هر دو طرف بسیار مفید باشد.

 

صندوق فروشگاهی به راحت ترین شکل ممکن درخواست های موجود را پردازش می‌کند

حتما برای شما جالب می‌باشد که بدانید صندوق فروشگاهی به چه شکلی می‌تواند سفارشات زیاد هایپر مارکت ها را پردازش کند، این سیستم عمدتا دارای بارکد خوانی است که به کمک آن می‌تواند نوع کالا های مد نظر مشتری را شناسایی کرده و در نهایت مجموع هزینه سفارش های مشتری را محاسبه کند، تمامی مراحل توسط دستگاه و به شکل خودکار انجام می‌شود و به همین دلیل هم است که طراحی آن را بسیار ساده اما در عین حال کاربردی می‌دانند.

انجام مراحل مختلف با این دستگاه تنها با کمک چندین کلیک انجام می‌شود که زمانی بسیار کمی هم خواهد گرفت، صندوق فروشگاهی معمولا از طریق دستگاه پوزی که در اختیار دارد، هزینه های سفارشات مشتریان را دریافت می‌کند اما عموما طراحی به شکلی است که قادر خواهد بود به صورت نقد هم مبالغ مورد نیاز را دریافت کند، بخش عمده فعالیت های دستگاه توسط سیستم نرم افزاری و سخت افزاری انجام می‌شود که نوع آن برای هر نوع از مشاغل متفاوت است، پس نباید انتظار داشت که در همه اصناف نحوه کار با صندوق فروشگاهی یکسان باشد.

برای هایپر مارکت ها عمدتا امکاناتی توسط نرم افزار ارائه می شود که بتواند به خوبی پاسخ گوی تمامی نیاز های این مراکز باشد. البته نرم افزار هایی که به طور تخصصی برای هایپر مارکت ها طراحی می شوند خود تنوع زیادی دارند که کارایی همه آن ها هم یکسان نیست. از این نظر شاید مراکزی وجود داشته باشند که به دلیل انتخاب نرم افزار اشتباه نتوانسته اند از تمامی ظرفیت های صندوق فروشگاهی استفاده کنند. پس مهم است که از چه نرم‌افزار هایی برای این سیستم استفاده می کنید.

 

صندوق فروشگاهی چه تاثیری در موفقیت هایپرمارکت ها دارد؟

شاید برخی افراد مزیت های گفته شده در مورد این سیستم را اغراق آمیز بدانند اما باید بدانید که موارد اشاره شده مزیت های واقعی صندوق فروشگاهی می باشند، خودتان را در نقش خریداری تصور کنید که می تواند در هایپر مارکت کالا های مورد نیاز خود را در کمترین زمان تهیه کند و در نهایت هم با جزئیات از قیمت و مقدار آن ها مطلع بشود. مطمئنا در پایان از خرید خود احساس خوبی خواهید داشت و احتمالا برای دفعات بعدی هم خرید به این شکل را انتخاب می کنید.

همچنین برای صاحب هایپر مارکت هم وجود این سیستم می تواند بسیار مفید باشد. اینکه مالک یک هایپر مارکت بداند که سفارش های فروش انجام شده در مجموعه وی در چه تاریخی و با چه قیمتی انجام شده است، می تواند کمک زیادی به وی برای موفقیت در کسب و کارش بکند. از این رو به راحتی قابل درک است که این سیستم می تواند چه تاثیر بزرگی در کسب و کار شما ایجاد بکند، پس مزیت های اشاره شده برای آن کاملا مورد تایید می باشد.

 

امکاناتی که با استفاده از صندوق فروشگاهی نصیب شما می شود

صندوق فروشگاهی یکی از جدید ترین سیستم های فروش می باشد که برای راحتی مشتریان امکانات متعددی را ارائه می کند، این سیستم عمدتا بر اساس نیاز های فروشگاهی، فرمولی ارائه می کند که می تواند به محاسبه مجموع خریدهای مشتری، فاکتور سازی آن ها و انجام عملیات دیگر کمک کند، پس دیگر نیاز به بررسی دستی این موارد نیست. در پایان هر روز عمدتا سیستم گزارشی دقیق از تمامی پارامترهای مهم مانند میزان فروش روزانه، موجودی کالا ها، مقدار وجه نقد موجود در کشوی نقدی، سود و زیان و غیره ارائه می کند.

البته ممکن است بسته به نوع دستگاه ویژگی های گفته شده کمی تفاوت داشته باشند اما اصول کلی موارد گفته شده در صندوق فروشگاهی مشاهده می شود. ضمنا از طریق صندوق فروشگاهی قادر خواهید موجودی کالا های فساد پذیر خود را بررسی کنید و در صورت نیاز تصمیم درست در مورد فروش و یا تامین مجدد آن ها بگیرید. با وجود این سیستم دیگر نیازی به آکاهی از قیمت دقیق تمامی کالا های خود ندارید چرا که خود دستگاه به شکل خودکار و دقیق این کار را انجام می دهد.

 

آیا می توان به همه مراکز فروش صندوق فروشگاهی اعتماد کرد؟

همزمان با رشد استفاده از صندوق فروشگاهی، شرکت های زیادی برای تأمین این محصول اقدام کردند و از این رو هم اکنون مراکز زیادی وجود دارند که اقدام به فروش این سیستم بسیار کاربردی می کنند. هدف تمامی مراکز از فروش این دستگاه یکسان نبوده و به همین جهت نمی توان انتظار داشت که در همه آن ها سیستم مورد نظر شما مشاهده بشود. برای مثال شرکت هایی وجود دارند که تنها به کسب سود مجموعه خود توجه دارند و برای آن ها رضایت مشتری اهمیت زیادی ندارد.

طبیعی است که از طریق چنین مراکزی نمی توان دستگاه های با کیفیتی تهیه کرد. باید شرکت هایی برای خرید صندوق فروشگاهی انتخاب شوند که مهم ترین هدف آن ها رضایت مشتری از نحوه ارائه خدمات باشد. مجموعه ما نمونه ای از چنین شرکت هایی است که تلاش می کند تا همواره بهترین و ارزان ترین گزینه ها را به مشتریان خود پیشنهاد کند و به این شکل رضایت کامل آن ها را کسب کند. به همین جهت انتخاب ما می تواند بهترین گزینه برای خرید صندوق فروشگاهی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من